Планинско спасяване с в вертолет

Планинска спасителна служба
Петър Стоянов
Мнения: 31
Регистриран: нед 26 авг 2018, 02:54

Планинско спасяване с в вертолет

Мнение от Петър Стоянов » пет 19 юли 2019, 22:10

Съвесм наскоро рзбрахме че швейцарската компания Хелиеър е продала последния си медицински вертолет , има няколко причини , като минат 6 години всички системи на вертолета трябва да се подменят .Другата причина е , че поддръжката е прекалено скъпа за да се държи просто така вертоелет пилотите трябва да имат поне два полета на седмица за да се поддържа тренираност . Мога да дам за пример единствено европейски практики , Франция , Австрия , Швейцария там компниите които спасяват хора са частни , добре оборудвани , един вертолет обслужва 550кв.км. само обаждането по телефона струва 5000Евро , от там започва 1700 Евро за час полет , но пилотие излита във всякакво време а не като нашите има мъгла и не можем да летим , няма такъв филм там .До 5 -тата минута от сигнала вертолета трябва да е в района на бедствието , когато не спасява хора вертолета гаси горски пожари , никой не си държи пилето в хангара и да чака , всяка минута е пари .Дойдохме и до същината , един такъв вертолет оборудван за медицински нужди струва 5 000 000 евро на старо в добро състояние , минимума е 2 000 000 Евро ама с много условности .От къде знам всичко това , ами познавам единствения българин който има лиценз да управлява такъв хеликоптер , работил е за военните достатъчно дълго , после беше граждански пилот , после селскостопанска авиация и в момента е пилот в Шотландия на такъв вертолет , лети 15 дни в месеца и когато не спасява хора е пастир на стада овце ( с вертолета ) а пролетно време гаси пожари . Преди три години с негови колеги основаха такава фирма в БГ за обслужване на частни болници и застрахователни компании , купиха вертолет на лизинг изкараха лицензите и............обадиха им се от някъде и и казаха че ако подпишат и един договор ще им запалят хангара .А сега познайте кой подписа договорите вместо тях ......хубвото е че в европейското въздушно пространство има правила над местните власти , вертоелта на Лев Инс не отговаря на минималните изисквания за безопасност пилотие нямат нужния минимум летателни часове и за целта ползваха швейцарци под наем , но праивлото с летателни часове важи и за тях , фирмата продава вертолета защото не може да го поддържа и е прекалено стар .За да имаме в българия такъв веротлет трябва държавата да го закупи и да осигурява летателни часове на пилотите , доста ще е трудно да се купи с дарения защото поддръжката е много скъпа ако нямаш сериозен бизнес .

Отговори